Kan det virkelig passe

Kan det virkelig passe???

At Jammerbugt kommune ligger i toppen af statistikken over dårligste normering i vores dagtilbud! Ja det kan det ifølge en undersøgelse foretaget af BUPL. Hele 7,39 børn pr. Voksen i gennemsnit i dagtilbudene i modsætning til Aarhus kommune hvor der er 5,53 barn pr. Voksen.
Nu har kommunalbestyrelsen besluttet at indgå et partnerskab med KL, der skal have til formål at- udvikle den pædagogiske organisering, udvikle evalueringskulturen med fokus på opkvalificerede kompetencer, styrke pædagogisk faglig ledelse, styrke pædagogisk læreplan, styrke implementering af ny indretning på 0-6 års området for at realisere de kommunale mål og strategier!
Det lyder alt sammen rigtig flot og vidunderligt, men jeg kan simpelthen ikke se hvor børnene er henne i det her? For at opkvalificere vores dagtilbud så skal vi længere ned og studere hvad det er børnene har brug for, vi skal starte nedefra. Det nytter ikke noget at have en flok pædagoger og ledere med en masse opkvalificeret viden om dokumentation, og kommunale mål, styrkede læreplaner, hvis ikke de også kan føre de mål ned i børnehøjde, samt have en passende normering så det hele også kan lade sig gøre. Pædagogisk arbejde tager nemlig tid og den tid mener jeg vi skal give.

Louise Jensen
Enhedslisten Jammerbugt